در ارتباط باشید:
Faraayegh@gmail.com
تلفن: 09128001264 , 22777201-021

عایق الاستومری چیست؟

عایق‌های الاستومری بر خلاف پشم شیشه به صورت ساختار سلول بسته است، در نتیجه در برابر رطوبت، بخار آب، گرد و غبار و آلودگی از مقاومت بالایی برخوردار است. عایق‌های الاستومری هیچ‌گونه عوارضی از نظر زیست محیطی و یا ایجاد امراض نداشته و بدون تولید گرد و غبار هیچگونه حساسیت تنفسی و پوستی را ایجاد نمی‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های این عایق می‌توان به مقاوم بودن در برابر اشعه‌ی UV، ازون، مواد شیمیایی، غیر قابل اشتعال بودن، عدم امکان رشد باکتری و قارچ و مقاومت در برابر خوردگی  اشاره کرد.

عایق‌های الاستومری به دو صورت رولی و لوله‌ای در بازار عرضه می‌شوند که در اینجا به بررسی مزیت‌ها و کاربردهای عایق‌های الاستومری رولی یا ورقه‌ای می‌پردازیم.

انواع عایق‌های رولی یا ورقه‌ای

این عایق در ضخامت‌های مختلف و با در نظ‌ر‌گرفتن مکان و شرایط آب و هوایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق به دلیل نصب آسان، قابلیت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را دارد و به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌ فردی که دارد در مقایسه با عایق‌های قدیمی مانند پشم شیشه، در موارد بیشتری قابل استفاده می با‌شد.

این عایق در انواع مختلفی مانند: عایق الاستومری رولی ساده، عایق الاستومری رولی پشت چسبدار، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم، عایق الاستومری رولی شانه تخم‌مرغی و عایق الاستومری پروتکت بلک در بازار تولید و عرضه می‌گردد.

عایق الاستومری رولی ساده

امروزه این عایق یکی از الزامات اولیه در ساختمان‌سازی به‌شمار می‌رود که از آن برای ذخیره‌سازی انرژی استفاده می‌شود. این عایق رولی بسیار سبک بوده ومقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، گرد و غبار، رطوبت و رشد قارچ و باکتری دارد و جایگزین مناسبی برای پلی‌اتیلن می‌باشد. عایق‌های الاستومری رولی ساده با پهنای ۱۰۰ سانتی‌متر و در ضخامت‌های ۶-۱۰-۱۳-۱۶-۲۰-۲۵-۵۰-۴۰-۳۲ میلی‌متر عرضه می‌گردد.

 این عایق با قطر بزرگ، برای عایق کردن کانال‌های انتقال هوا و عایق کاری سیستم‌های تهویه مطبوع در فضاهای بسته استفاده می‌شود. شما می‌توانید از چسب مخصوص عایق الاستومری رولی برای نصب کردن استفاده کرده و از درزگیرهای مخصوص آن برای پوشش دادن درزها استفاده کنید.

عایق الاستومری پشت چسبدار

این عایق در دو نوع ساده و مشبک تولید میشود.

ساده: نوع ساده‌ی آن عایقی سبک است که از نظر انتقال حرارت ضریب پایینی دارد. این عایق الاستومری در مقابل جذب رطوبت و نفوذ هوا بسیار مقاوم بوده و باعث ایجاد هیچ‌گونه حساسیتی نمی‌شود. این عایق به دلیل چسبی که در پشت آن وجود دارد، باعث سرعت بخشیدن در کارها شده و در مقایسه با عایق‌های قدیمی، به زمان کمتری برای نصب نیاز دارد.

مشبک: در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی، به منظور سرعت بخشیدن به عملیات نصب، از عایق الاستومری رولی پشت چسبدار نخدار استفاده می‌کنند. در قسمت پشت این عایق لایه ای از چسب مشبک نخدار وجود دارد که پس از جدا کردن این لایه، عایق را به قست مورد نظر می‌چسبانیم. استفاده از این عایق علاوه بر سادگی در نصب، با صرفه‌جویی در هزینه، زمان و نیروی انسانی گزینه‌ی مطلوبی به نظر می‌رسد.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق‌های الاستومری بدون روکش را، تنها می‌توان در محیط‌های داخلی ساختمان استفاده کرد. اما برای فضاهای خارجی توصیه می‌شود حتما ار عایق‌های رولی روکشدار استفاده شود. عایق رولی با روکش آلومینیوم، در برابر ضربه و شرایط جوی مقاوم است. از این عایق در ایزوله‌سازی مخازن، لوله‌های گرم و سرد، سیستم‌های گرمایشی و تبرید استفاده می‌شود.

عایق‌های الاستومری به دو صورت ساده و پشت چسبدار در عرض‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰میلی‌متر و ضخامت‌های ۶-۹-۱۳-۱۹-۲۵-۳۲ و۵۰ عرضه می‌گردد.

عایق‌های الاستومری رولی شانه تخم‌مرغی

از این عایق به عنوان عایق صوتی در دیوارها، سقف و کف، در مراکز صنعتی و مسکونی استفاده می‌شود. این عایق مانع از انتقال هرگونه صدایی به پیرامون می‌گردد، در نتیجه از ورود هر گونه صدای آزاردهنده‌ای به داخل منزل نیز جلوگیری می‌کند. عایق الاستومری رولی شانه تخم‌مرغی، به دلیل ساختار سلولی و سطح متخلخل، نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی دارد به شرط آنکه درست نصب شود. این عایق در دو نوع ساده یا موجدار و به صورت پشت چسبدار یا بدون چسب تولید می‌شود.

عایق الاستومری پروتکت بلک

این عایق، نوعی عایق حرارتی منعطف است که با پروتکت بلک روکش شده و ساختاری غیر متخلخل دارد. برای ایزوله کردن مکان‌هایی که مقدار رطوبت و آلودگی در آن‌ها بالاست و همچنین عایق‌کاری سیستم‌های تهویه مطبوع از این عایق استفاده می‌شود، زیرا عایق پروتکت بلک از مقاومت بالایی در برابر بخار آب، رطوبت و آلودگی برخوردار است.

این عایق مشکی رنگ در عرض‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر و در ضخامت‌های ۶-۹-۱۳-۱۹-۲۵-۳۲ و ۵۰ میلی‌متر عرضه می‌گردد.

منبع: عایق الاستومری

تمام حقوق این وبسایت متعلق به فراعایق میباشد.
error: این محتوا حق کپی رایت دارد