در ارتباط باشید:
Faraayegh@gmail.com
تلفن: 09128001264 , 22777201-021

عایق الاستومری با روکش آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟

از عایق الاستومری استفاده های مختلفی در فضاهای متفاوتی می‌شود. استفاده از این عایق در فضای باز باعث می‌شود که در برابر عوامل طبیعی قرار بگیرد به همین دلیل برای استفاده از عایق الاستومری در فضای باز از روکش های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آن ها روکش آلومینیومی است. استفاده از روکش باعث می‌شود احتمال خسارت و آسیب به عایق الاستومری کمتر شود.

چه عواملی باعث خرابی عایق الاستومری بدون روکش در فضای باز می‌شود؟

خطای نصب: همانطور که می‌دانید عایق الاستومری دارای خاصیت کشسانی است به همین دلیل ممکن است به خاطر اشتباه  در نصب دچار پارگی شود. روکش می‌تواند تا 95 درصد از رخ دادن این خطا جلوگیری کند.

رطوبت: وجود رطوبت زیاد و بارش باران و برف یکی از عواملی است که باعث از بین رفتن عایق می‌شود. روکش آلومینیومی بهترین محافظ در برابر رطوبت است.

نور خورشید: عایق الاستومری در برابر نور خورشید هیچ مقاومتی ندارد و سریعاً آسیب می‌بیند به همین برای استفاده از ان در فضای باز باید از روکش آلومینیومی استفاده کرد.

باد: یکی دیگر از عواملی که باعث خراب شدن عایق الاستومری می‌شود باد است. زمانی که قرار است از عایق الاستومری در فضای بازی که در معرض باد است استفاده شود حتماً باید عایقی که دارای روکش آلومینیومی است مورد استفاده قرار گیرد.

آلودگی های صنعتی: زمانی که عایق الاستومری در معرض آلودگی هایی مثل روغن های صنعتی باشد اگر این آلودگی ها نزدیک عایق بدون روکش و یا روی آن باشند پس از گذشت مدتی باعث خراب شدن عایق می شوند.

انبساط و انقباض: به دلیل تغییرات دما در محیط ممکن است عایق الاستومری یا سطحی که عایق شده است دچار انبساط و انقباض شوند. این انبساط و انقباض باعث پاره شدن عایق می‌شود به همین دلیل استفاده از روکش آلومینیومی بهترین چیزی است که می‌تواند از عایق در برابر این آسیب محافظت کند.

انواع پوشش حفاظتی:

پوشش های مختلفی برای محافظت از عایق وجود دارد که انتخاب آن ها بستگی به عوامل مختلفی مثل سیستم عایق کاری، نوع نصب، هزینه و … دارد.

پوشش حفاظتی برای سرویس های خنک: دلیل استفاده از عایق الاستومری برای این سیستم ها خنک کردن خطوطی است که آب را از پمپ گرم به ساختمان ها انتقال می‌دهند. در این سیستم آسیب دیدن عایق خسارت زیادی را وارد نمی‌کند به همین دلیل نیاز زیادی به پوشش ندارد چون خود مالکان نیز بیشتر از چند سال توقع کار کردن مفید عایق را ندارند.

پوشش حفاظتی با انتظار بالا: عایق کاری خطوطی مثل خطوط انتقال گاز نیاز به محافظت زیادی دارد چون شکست عایق باعث شکست کل پروژه می‌شود. در این گونه عایق کاری ها انتظار می‌رود که سیستم عایق کاری 10 سال عملکرد مفید داشته باشد. در این گونه پروژه ها پیشنهاد می‌شود که از عایق الاستومری با روکش آلومینیومی استفاده شود تا احتمال خرابی عایق و آسیب به کل پروژه به دلیل مقاومت در برابر عواملی مثل رطوبت، اشعه، کندانس و … پایین بیاید و خطر کمتری پروژه را تهدید کند.

عایق الاستومری رولی صوتی چیست؟

انواع مواد پوشش های حفاظتی:

ماستیک: به انواع بتونه هایی که در سیستم های عایق کاری از آن ها استفاده می‌شود ماستیک می‌گویند. برخی از آن ها در مقابل اشعه UV مقاوم هستند اما اکثر آن ها از نفوذ بخار آب جلوگیری می‌کنند.

پوشش پلمیری یا کامپوزیت: به دلیل اینکه این پوشش در برابر اشعه UV مقاوم نیست معمولاً برای استفاده در فضای باز پیشنهاد نمی‌شود اما مزیت هایی مثل هزینه کم، نصب راحت و وزن پایین نیز دارد.

پوشش فلزی: در پوشش های فلزی از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، ورق های گالوانیزه و … استفاده می‌کنند که بهترین پوشش فلزی برای عایق الاستومری، آلومینیوم است.

تمام حقوق این وبسایت متعلق به فراعایق میباشد.
error: این محتوا حق کپی رایت دارد